Blog

Zet SEO in om gericht je doelgroep te bereiken: 4 tips om te beginnen

Zoekmachine optimalisatie (SEO) wordt door zowel B2B als B2C bedrijven ingezet om hun ideale doelgroep te bereiken. Het grootste voordeel hiervan? Je wordt op den duur vanzelf gevonden, zonder dat je per bezoeker/klik betaalt aan Google zoals gangbaar is bij bijvoorbeeld zoekmachine adverteren (SEA). In dit artikel delen we vier tips voor startende ondernemers hoe […]

Wat is een recaptcha en waarvoor gebruik je het?

In een wereld die steeds verder digitaliseert, is het belangrijk dat iedereen zich bewust is van het feit dat ook hackers en scammers in aantallen toenemen. Steeds vaker zie je dat bots ervoor zorgen dat je e-mail inbox vol staat met spam. Of dat slimme hackers een poging doen om wachtwoorden en andere persoonlijke gegevens […]

Wat is een Google penalty en hoe herstel je ervan?

Wanneer je op je website veel met content werkt, dan is er vaak de wens om te excelleren op het gebied van SEO. Je wilt namelijk zoveel mogelijk organisch verkeer genereren via de zoekmachines. Google is dan in veel opzichten de belangrijkste speler. Goede SEO is in staat om op dagelijkse basis veel nieuwe bezoekers […]

Hoe kan je de beïnvloedingsprincipes van Cialdini toepassen op jouw website?

Op het moment dat je een website hebt, is het natuurlijk uiteindelijk de bedoeling dat je hier iets mee bereikt. Dat je het bijvoorbeeld voor elkaar krijgt om producten of diensten te verkopen. Vaak komt hier een heel proces bij kijken. Het is tegenwoordig niet meer zo makkelijk als het een aantal jaar geleden nog […]

Zet Facebook in om je lokale dienst te promoten [case]

In deze blog beschrijven we een case van een externe partij. Zelf ook een Facebook campagne laten opzetten? Lees meer over onze online marketing trajecten. Wij van yoga- en meditatiecentrum Patipada waren op zoek naar nieuwe leden voor een meditatiegroep. Om bereik te genereren, hebben we een Facebookadvertentie opgezet. Daarnaast hebben we een persbericht naar […]

Hoe kan je het AIDA model toepassen voor websites?

Met een website is het doel om zoveel mogelijk bezoekers te trekken, waarvan je hoopt dat ze vervolgens een bepaalde actie nemen. Dit kan dan gaan om het bestellen van bijvoorbeeld een product of service. Daarbij is het wel zaak dat je een bepaald plan volgt om dit doel te bereiken. Dat je specifieke stappen […]

Wat is marketing automation, hoe werkt het en welke software is er beschikbaar?

Marketing automation is een belangrijk aspect wanneer je meer uit je website wil halen. Het is namelijk niet zinvol om zelf altijd alles handmatig te doen. Maar wat is het nu precies? En hoe ziet marketing automation er in de praktijk uit?In dit artikel duiken we dieper in alles wat met marketing automation te maken […]

Wat is de beste webshop software?

Op het moment dat je een webshop start, is het wel zaak dat je gebruik maakt van de juiste webshop software. Uiteindelijk bepaalt de software namelijk grotendeels hoe de webshop eruit komt te zien. En wat de specifieke functionaliteiten van de webshop gaan zijn. In dit artikel gaan we dan ook dieper in op de […]

Wat zijn rich snippets en wat kun je ermee?

Gezien SEO eigenlijk altijd in ontwikkeling is, komen er om de zoveel tijd bepaalde termen bovendrijven. De term ‘rich snippets’ is er daar één van. In eerste instantie denk je bij SEO veel aan unieke content creëren en zoveel mogelijk kwalitatief linken. Echter zijn het rich snippets die de laatste tijd veel aandacht krijgen. Maar […]

Kip of het ei: eerst webdesign of toch copywriting?

Vraag het 10 onlinemarketeers en de kans is groot dat je een levendige discussie ontketent. Volgen de teksten nadat het design af is of moet de ontwerper aan de slag met de copy die al klaar is? Het is zo’n typisch ‘kip of het ei’-verhaal. De beste volgorde hangt af van de specifieke situatie. Bovendien […]

Wat te doen bij plagiaat van teksten op jouw website?

Plagiaat van teksten op jouw website is natuurlijk erg vervelend. Je hebt je best gedaan om unieke, creatieve teksten te schrijven. Vervolgens vinden anderen het nodig om deze tekst 1 op 1 over te nemen en op hun eigen website te plaatsen. Er bekruipt je een gevoel van boosheid. Maar wat dan? Je wilt het […]

Wat is de kracht van een website live chatfunctie?

Nu de mogelijkheden van de technologie met de dag verder toenemen, zie je ook online steeds meer geavanceerde opties terug. Zo is het niet ongewoon dat je op een website tegenwoordig een live chatfunctie terugvindt. Maar wat houdt dit nu eigenlijk precies in? En wat is de kracht van een live chatfunctie op jouw website? […]