Blog

Wat is Infrastructure as a Service?

Infrastructure as a Service (IaaS) is een cloud computing delivery model dat organisaties IT-infrastructuur biedt op een abonnementbasis. Dit omvat de basiscomponenten van IT-infrastructuur, zoals servers, opslag en netwerk, die worden gehost in de cloud en beschikbaar zijn voor gebruik via internet. Met IaaS kunnen organisaties hun eigen IT-infrastructuur uitbesteden en gebruikmaken van de schaalbaarheid, […]

Online marketing strategie: wat is het en wat kun je ermee?

Als je een bedrijf hebt is het belangrijk om online aanwezig te zijn en jezelf te promoten. Maar hoe doe je dat effectief? Een online marketingstrategie kan je hierbij helpen.  In dit gastblog van TIC Online Marketing lees je wat een online marketingstrategie is en hoe het jouw bedrijf kan helpen om te groeien. Wat […]

Welke tools kunnen je helpen wanneer je een online bedrijf hebt?

Nederland staat bekend om haar kenniseconomie en haar grote aantal ondernemers. Dit valt allemaal perfect samen voor mensen die een online bedrijf runnen. Ben jij een van deze personen? Dan is het zaak om dit artikel met veel aandacht door te lezen. We vertellen je hier namelijk over 4 verschillende soorten tools die je kunnen […]

Webshop klaar om live te gaan? Vergeet dan zeker deze 5 zaken niet!

Een webshop bouwen gaat niet over één nacht ijs. Van het ontwerpen en ontwikkelen van de webshop tot het inrichten van betalingsmethodes en het kiezen voor een goede shopware host – er zijn veel zaken waar je rekening mee moet houden bij het bouwen van jouw online winkel. Maar als je alle stappen goed volgt, […]

Hoe kun je zelf je website beter ‘leren’ aanpassen?

Met technologie die steeds meer geavanceerd wordt, is het maken van je eigen website gemakkelijker dan ooit. Of je nu een blog wilt starten of je bedrijf op de kaart wil zetten; het creëren van een professionele website is binnen handbereik. Om ervoor te zorgen dat jouw website eruit springt en precies past bij wat […]

Webteksten laten schrijven of zelf doen?

Iedere website heeft een bepaalde vorm van content nodig. Uiteindelijk moet je namelijk wel vindbaar zijn voor jouw doelgroep. Bovendien is het zaak dat men relatief makkelijk op jouw website weet te navigeren. Ten derde helpen webteksten enorm bij het overtuigen van bezoekers om tot actie over te gaan. Maar is het dan het beste […]

Zet SEO in om gericht je doelgroep te bereiken: 4 tips om te beginnen

Zoekmachine optimalisatie (SEO) wordt door zowel B2B als B2C bedrijven ingezet om hun ideale doelgroep te bereiken. Het grootste voordeel hiervan? Je wordt op den duur vanzelf gevonden, zonder dat je per bezoeker/klik betaalt aan Google zoals gangbaar is bij bijvoorbeeld zoekmachine adverteren (SEA). In dit artikel delen we vier tips voor startende ondernemers hoe […]

Wat is een recaptcha en waarvoor gebruik je het?

In een wereld die steeds verder digitaliseert, is het belangrijk dat iedereen zich bewust is van het feit dat ook hackers en scammers in aantallen toenemen. Steeds vaker zie je dat bots ervoor zorgen dat je e-mail inbox vol staat met spam. Of dat slimme hackers een poging doen om wachtwoorden en andere persoonlijke gegevens […]

Wat is een Google penalty en hoe herstel je ervan?

Wanneer je op je website veel met content werkt, dan is er vaak de wens om te excelleren op het gebied van SEO. Je wilt namelijk zoveel mogelijk organisch verkeer genereren via de zoekmachines. Google is dan in veel opzichten de belangrijkste speler. Goede SEO is in staat om op dagelijkse basis veel nieuwe bezoekers […]

Hoe kan je de beïnvloedingsprincipes van Cialdini toepassen op jouw website?

Op het moment dat je een website hebt, is het natuurlijk uiteindelijk de bedoeling dat je hier iets mee bereikt. Dat je het bijvoorbeeld voor elkaar krijgt om producten of diensten te verkopen. Vaak komt hier een heel proces bij kijken. Het is tegenwoordig niet meer zo makkelijk als het een aantal jaar geleden nog […]

Zet Facebook in om je lokale dienst te promoten [case]

In deze blog beschrijven we een case van een externe partij. Zelf ook een Facebook campagne laten opzetten? Lees meer over onze online marketing trajecten. Wij van yoga- en meditatiecentrum Patipada waren op zoek naar nieuwe leden voor een meditatiegroep. Om bereik te genereren, hebben we een Facebookadvertentie opgezet. Daarnaast hebben we een persbericht naar […]

Hoe kan je het AIDA model toepassen voor websites?

Met een website is het doel om zoveel mogelijk bezoekers te trekken, waarvan je hoopt dat ze vervolgens een bepaalde actie nemen. Dit kan dan gaan om het bestellen van bijvoorbeeld een product of service. Daarbij is het wel zaak dat je een bepaald plan volgt om dit doel te bereiken. Dat je specifieke stappen […]