Google Webstories

Wat is Google Web Stories?

Wanneer we iets willen delen met vrienden, kennissen of familie doen we dat over het algemeen via social media. We hebben het dan over platforms als Instagram, Facebook of zelfs LinkedIn. Het maakt het mogelijk om bepaalde verhalen, afbeeldingen en video’s samen te bekijken. Google heeft daar nu Google Web Stories aan toegevoegd.

Google Web Stories is als het ware een slideshow van verschillende stukken content. Dit kan gaan om foto’s, video’s of stukken tekst. Tezamen vormen deze een bepaald verhaal. Het is een middel om een boodschap over te brengen aan de persoon die het leest. Op het moment dat je op een dergelijke story klikt, ga je automatisch door naar de volgende slide. Je zou kunnen stellen dat het vergelijkbaar is met Instagram Stories. Echter verdwijnen Google Web Stories niet na verloop van tijd. Ze blijven zichtbaar.

Wat zijn de mogelijkheden van Google Web Stories?

Vanzelfsprekend brengt een dergelijke nieuwe tool weer verschillende mogelijkheden met zich mee. Er is namelijk altijd wel vraag naar korte, duidelijke content. In de wereld waarin we vandaag de dag leven, houden mensen het vaak niet vol om langer dan een paar seconden de aandacht erbij te houden. Men moet snel positief gestimuleerd worden. Hierdoor doe je er goed aan om content in hapklare vorm voor te schotelen.

Vandaar ook dat Google Web Stories voor de vindbaarheid in zoekmachines in toenemende mate belangrijk zijn. Iedere specialist in zoekmachine optimalisatie is vanzelfsprekend op zoek naar manieren om content bovenaan in Google en andere zoekmachines te krijgen. Google Web Stories op de nummer 1 positie in zoekresultaten krijgen, is dan heel waardevol.

Voordelen gebruik Google Web Stories

Er zijn een aantal unieke kwaliteiten verbonden aan Google Web Stories. Het zijn deze kwaliteiten die ervoor zorgen dat deze manier van content op de lange termijn waarschijnlijk zeer succesvol gaat zijn. Voordelen die van toepassing zijn, zijn bijvoorbeeld:

  • Snel, duidelijk en aantrekkelijk: In het ideale geval probeer je met content te bereiken dat het snel, duidelijk en aantrekkelijk is. Je wilt het liefst zo kort en krachtig mogelijk dat wat je te vertellen hebt op een leuke manier overbrengen op je doelgroep. In die situatie is de content namelijk maximaal effectief. Mensen haken dan niet af door de duur, maar snappen wel wat de essentie van de content is. Het beste van twee werelden. Precies dat is mogelijk met Google Web Stories.

  • Goede indexatie: Daar komt nog bij dat Google er ook voor zorgt dat er sprake is van een goede indexatie. Dat wil zeggen dat het goed mogelijk is om content van Google Web Stories bovenaan in de zoekresultaten te krijgen. Google zelf snapt namelijk ook wel dat mensen hier naar op zoek zijn. Hierdoor betaalt de tijd en moeite die je er in investeert zich ook daadwerkelijk uit. Een goede indexatie met Google Web Stories gaat in potentie veel nieuwe bezoekers richting je website trekken.

  • Makkelijk te maken: Als laatste voordeel is het ook heel mooi meegenomen dat content in Google Web Stories heel makkelijk te maken is. Het is geen tijdrovende klus om een paar stukken content in een slideshow achter elkaar te krijgen. Dit maakt het nog aantrekkelijker om er ook daadwerkelijk mee te beginnen. Een kleine investering qua tijd, die in potentie veel gaat opleveren. Dat zijn kansen die je als website-eigenaar in principe natuurlijk niet laat lopen. Meer verkeer is altijd zeer waardevol.

Ga je dus graag met je tijd mee en zet je graag alles op alles om je organische zoekverkeer te laten toenemen? Dan is het meer dan de moeite waard om je met Google Web Stories bezig te houden. Het is dé toevoeging als bron van meer bezoekers van de afgelopen jaren. Wie weet wat je hier persoonlijk voor winst mee gaat boeken.