Blog
Zet SEO in om gericht je doelgroep te bereiken: 4 tips om te beginnen
Zoekmachine optimalisatie (SEO) wordt door zowel B2B als B2C bedrijven ingezet om hun ideale doelgroep te bereiken. Het grootste voordeel hiervan? Je wordt op den duur vanzelf gevonden, zonder dat je per bezoeker/klik betaalt aan Google zoals gangbaar is bij bijvoorbeeld zoekmachine adverteren (SEA). In dit artikel delen we vier tips voor startende ondernemers hoe […]
Wat zijn rich snippets en wat kun je ermee?
Gezien SEO eigenlijk altijd in ontwikkeling is, komen er om de zoveel tijd bepaalde termen bovendrijven. De term ‘rich snippets’ is er daar één van. In eerste instantie denk je bij SEO veel aan unieke content creëren en zoveel mogelijk kwalitatief linken. Echter zijn het rich snippets die de laatste tijd veel aandacht krijgen. Maar […]
Wat is een landingspagina en waarom is het slim om ze te gebruiken?
Wanneer je zelf een website hebt of van plan bent er eentje op te starten, krijg je al snel te maken met de term ‘landingspagina’. Het is dan niet direct voor iedereen duidelijk wat dit nu precies inhoudt. Wat is een landingspagina? En wat is de toegevoegde waarde ervan? Wat is een landingspagina? Een landingspagina […]
Linkbuilding: zelf doen of uitbesteden?
Als ondernemer moet je voortdurend keuzes maken wat je wel en niet zelf wel doen. Besteed je je boekhouding uit of doe je het zelf? Onderhoud je je website zelf of laat je dit een webdesignbureau doen? En daarbij komt ook de vraag: ga ik me verdiepen in het online vindbaar maken van mijn website […]
Hoe herken je een goed backlink profiel?
Er zijn ontzettend veel bedrijven die je maar al te graag helpen bij het optimaliseren van je website voor Google. Je hoeft maar te zoeken op ‘SEO Bureau’ en er poppen direct een stuk of 7 advertenties op en 10 pagina’s vol met bureaus die allemaal beweren jou naar een top positie in Google te […]
Waarom is een SSL certificaat belangrijk voor gebruikers en je online vindbaarheid (SEO)
De SSL-certificaat is hot! Met betrekking tot de privacy wetgeving die eind mei 2018 in is gegaan, heeft heel webdesignland het erover. Websites moeten er toch echt aan beginnen. Sterker nog, internetbrowser chrome heeft aangegeven websites als ‘onbetrouwbaar’ te bestempelen zodra ze geen SSL-certificaat hebben. Maar waarom is het nou zo belangrijk? In deze blog […]
Slimme SEO-strategie: de long-tail landingspagina
Voor ieder bedrijf is het belangrijk om online goed vindbaar te zijn. Zo kunnen zowel reeds bestaande als nieuwe klanten je gemakkelijk vinden. Veel ondernemers zijn daarbij van mening dat ze graag op de meest prominente zoektermen voor hun niche vindbaar willen zijn. Denk daarbij aan een pizzabakker die logischerwijs graag vindbaar wil zijn op […]
Zoekmachine optimalisatie: waar moet je op letten?
Dit is een gastblog geschreven door Daan Kramer, zoekmachine optimalisatie specialist bij BigBridge Er zijn verschillende manieren om meer bezoekers op je website te krijgen. Soms zijn er zoveel verschillende mogelijkheden dat het onoverzichtelijk wordt. Een van deze manieren zijn de organische zoekresultaten. De organische zoekresultaten zijn de resultaten die worden weergegeven naast en onder […]
Interne linkprofiel optimaliseren
In de wereld van zoekmachine optimalisatie komt de term ‘linkprofiel’ vaak ter sprake. Er wordt dan onderscheid gemaakt tussen een intern en extern linkprofiel, maar ook beide elementen zijn weer verder onder te verdelen in kleine subcategorieën. Kortom, hoe ziet een goed intern linkprofiel er precies uit? Hoe optimaliseer ik mijn interne linkprofiel? Bij het […]
Zoekmachine Optimalisatie (SEO) Misvattingen
Deze kennisblog is niet bedoeld om kennis te verrijken, maar eerder om misstappen op het gebied van zoekmachine optimalisatie te voorkomen.
Waarom is je website niet direct vindbaar in Google?
Heel erg veel mensen vragen mij hoe het kan dat een website niet direct vindbaar is in Google. Zij ergeren zich aan het feit dat het opzetten van een website niet automatisch betekent dat de website in Google vindbaar is.