Blog

Wat is een Google penalty en hoe herstel je ervan?

Wanneer je op je website veel met content werkt, dan is er vaak de wens om te excelleren op het gebied van SEO. Je wilt namelijk zoveel mogelijk organisch verkeer genereren via de zoekmachines. Google is dan in veel opzichten de belangrijkste speler. Goede SEO is in staat om op dagelijkse basis veel nieuwe bezoekers […]

Hoe kan je de beïnvloedingsprincipes van Cialdini toepassen op jouw website?

Op het moment dat je een website hebt, is het natuurlijk uiteindelijk de bedoeling dat je hier iets mee bereikt. Dat je het bijvoorbeeld voor elkaar krijgt om producten of diensten te verkopen. Vaak komt hier een heel proces bij kijken. Het is tegenwoordig niet meer zo makkelijk als het een aantal jaar geleden nog […]

Hoe kan je het AIDA model toepassen voor websites?

Met een website is het doel om zoveel mogelijk bezoekers te trekken, waarvan je hoopt dat ze vervolgens een bepaalde actie nemen. Dit kan dan gaan om het bestellen van bijvoorbeeld een product of service. Daarbij is het wel zaak dat je een bepaald plan volgt om dit doel te bereiken. Dat je specifieke stappen […]

Wat is de beste webshop software?

Op het moment dat je een webshop start, is het wel zaak dat je gebruik maakt van de juiste webshop software. Uiteindelijk bepaalt de software namelijk grotendeels hoe de webshop eruit komt te zien. En wat de specifieke functionaliteiten van de webshop gaan zijn. In dit artikel gaan we dan ook dieper in op de […]

Wat is de kracht van een website live chatfunctie?

Nu de mogelijkheden van de technologie met de dag verder toenemen, zie je ook online steeds meer geavanceerde opties terug. Zo is het niet ongewoon dat je op een website tegenwoordig een live chatfunctie terugvindt. Maar wat houdt dit nu eigenlijk precies in? En wat is de kracht van een live chatfunctie op jouw website? […]

Wat is een content management systeem (cms)?

Een content management systeem is een applicatie die gebruikers in staat stelt op een eenvoudige manier de inhoud van hun website te beheren, zonder dat deze over vergaande online kennis moet beschikken. Doordat er een onderscheid wordt gemaakt tussen content en lay-out, maakt een content management systeem het ook een stuk eenvoudiger om complexe websites […]

Vijf do’s en don’ts bij een logo

Waarom zou je je überhaupt druk maken over je bedrijfslogo? Het gaat toch om het werk dat je levert en niet om een simpel frutseltje waarin je bedrijfsnaam verwerkt zit? Nee, het is meer dan dat. Het vertegenwoordigt je bedrijf, staat symbool voor de kwaliteit die je levert en de professionaliteit die je nastreeft. Hieronder […]

Hoe upload je een pdf-bestand op een WordPress website?

Je wil graag op je website een Pdf-bestand bestand beschikbaar stellen voor je bezoekers, maar je weet niet hoe je een Pdf-bestand moet uploaden in WordPress. Je hoeft niet getreurd te zijn, want je bent niet de enige die niet precies weet hoe je Pdf-bestanden moet uploaden op je WordPress website. Enigszins merkwaardig wel is […]

Waarom heb je een website nodig?

Zeker wanneer je bedrijf niet al te groot is, kun je je afvragen waarom je een website nodig zou hebben. Je bedrijf loopt lekker, de klantenkring is groot en de klanten zijn tevreden en kennen u. Op deze pagina zullen er 8 redenen worden gegeven voor het belang van een website ongeacht de grote van […]

Waarom is een SSL certificaat belangrijk voor gebruikers en je online vindbaarheid (SEO)

De SSL-certificaat is hot! Met betrekking tot de privacy wetgeving die eind mei 2018 in is gegaan, heeft heel webdesignland het erover. Websites moeten er toch echt aan beginnen. Sterker nog, internetbrowser chrome heeft aangegeven websites als ‘onbetrouwbaar’ te bestempelen zodra ze geen SSL-certificaat hebben. Maar waarom is het nou zo belangrijk? In deze blog […]

Waarom je GZIP compressie moet gebruiken

Een makkelijke manier om de laadsnelheid van je website te verbeteren is door gebruik te maken van compressie. Door je websitebestanden te comprimeren kun je de bestanden tot wel 90 procent comprimeren, waardoor je website veel sneller geladen wordt. GZIP-compressie Kort door de bocht kun je met GZIP-compressie de bestanden van je website door de […]

Website online zetten: een checklist

Stel, je hebt een website laten maken of gemaakt. De website is af en je bent klaar om online te gaan. Wacht nog even en loop eerst deze checklist bij langs om ervoor te zorgen dat je echt niets bent vergeten. Deze checklist geldt ook voor een onepager. Browser compatibiliteit Er bestaan veel verschillende browsers. […]